NEDEN MONTESSORİ

KİŞİSEL EĞİTİM

  • Eğitim her çocuğa özel programlanır ve uygulanır. Her çocuk biredir ve kendi hızında eğitim alır.
  • Çocuklar karışık yaş uygulaması ile kendi gelişim seviyelerine göre eğitim alabilirler.

SEÇİM ÖZGÜRLÜĞÜ

  • Çocuk çalışmayı bitirmeye zorlanmaz. Kesintisiz çalışma döngüsü vardır. Doyuma ulaştığında kendi öğrenme döngüsünü tamamlar.
  • Kendi çalışmasını kendi seçen çocuk mükemmelleşmek için kendi içgüdüsüyle tekrar yapar.
  • Hata, öğretmenler tarafından değil,materyeller hata kontrolü içerdiği için çocuklar tarafından öğrenilir.

HAREKET ÖZGÜRLÜĞÜ

  • Planlanmış çevre özdisiplin sağlar. Ne istediğini bilerek hareket eden çocuk disiplinli davranır.
  • Hareket etmek büyümesi için en önemli ihtiyaçtır. Hem zihni gelişir hem de beden kontrolü gelişir.
  • Öğrenciler dilediklerince hareket ederler, aktiflerdir.

Montessori Eğitim Metodu

  • Bireysel öğretim teknikleri uygulanır.
  • Eğitimci gözlemcidir, pasiftir ve rehberdir.
  • Karma yaş grubunun avantajlarından faydalanılır.
  • Çocuk yaptığı hatayı materyallerin tümünde bulunan hata kontrolü ile kendi bulur.
  • Çocuk çalışacağı materyale, nerede çalışacağına (masada veya halı üzerinde) ve çalışmanın süresine kendi karar verir.
  • Hareket serbestliği vardır.
  • İsteyen çocuk çalışmalarına ara vererek dinlenebilir.
  • Kişisel disiplin eğitim metodu ile geliştirilir.
  • Çocuk çalışmak, öğrenmek ve gelişmek için başkalarının övgülerine ve dışsal motivasyona ihtiyaç duymaz.
  • Üç boyutlu ve çocuğun tüm duyu organlarına hitap eden özel olarak üretilmiş materyaller çocuğun öğrenmesini ve yaşadığı dünyaya ait gerçek bilgiler edinmesini kolaylaştırır.
  • Çocuk kendi potansiyelinin en üst seviyesine çıkmak için uğraş verir.

 

Geleneksel Eğitim Metodları

  • Grup öğretimi teknikleri uygulanır.
  • Eğitimci aktiftir, kontrol edendir.
  • Aynı yaş grubuna uygulanabilir.
  • Çocuk hata yaparsa eğitimci hatasını çocuğa söyler.
  • Eğitimci önceden çocuğun hangi çalışmayı, nerede ve
  • hangi süre boyunca yapacağını planlar.
  • Ders bitimine kadar çocuğun hareket etmesi engellenir.
  • Sadece belirli zamanlarda örneğin teneffüslerde çocuk dinlenebilir.
  • Disiplin eğitimcinin zorlamasıyla sağlanır.
  • Çocuk kendisinde doğal olarak var olan öğrenme ve çalışma isteğini unutmuşçasına sürekli bir biçimde öğretmeninin onu motive etmesine ve onu ödüllendirmesine ihtiyaç duyar.
  • Özel olarak geliştirilmiş ve eğitim sistemine has olan materyaller yoktur.
  • Çocuk diğer arkadaşları ile rekabet eder ; beceri ve yetkinliklerini başkalarıyla kıyaslar.

 

MONTESSORİ FELSEFESİYLE EĞİTİM ÇOCUĞA NE KAZANDIRIR?

  • Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.
  • Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.
  • Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.
  • Üretken olur.
  • Toplumsal bir varlık olur.
  • Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.
  • Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.
  • Disiplini içselleştirir.
  • Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.
  • Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.